Încă o lovitură de imagine pentru Roxana Iliescu, în lupta cu proasta administrare a Timișoarei: în urma presiunilor făcute asupra directorului STPT, Constantin Cocheci, de a dezvălui situația financiară în care se află regia din subordinea Consiliului Local Timișoara, situație extrem de proastă din punct de vedere logistic și financiar, o parte dintre consilierii locali au aprobat convocarea Adunării Generale a Acționarilor (AGA) STPT, adunare în care probabil i se va cere directorului regiei, Constantin Cocheci, depunerea demisiei. Și bineînțeles, motivul nu este competența, ci dimpotrivă.

Astfel, vineri, de la ora 17:00 în Sala de Consiliu a Primăriei Timișoara, lui Constantin Cocheci, manager încă în funcție al Societățîi de Transport Public Timișoara (STPT) i se cere prezentarea situației REALE a regiei și soluțîi la condițiile revoltătoare în care timișorenii sunt nevoiți să circule cu mijloacele de transport în comun. Și probabil, dacă nu va fi în stare să facă acest lucru, demisia.

Managerul STPT, plătit regește din banii timișorenilor dar prost administrator al regiei de transport

Roxana Iliescu îi cere demisia actualului director al STPT, Constantin Cocheci. Aceasta menționează și salariul mare pe care îl primește acesta, 34.000 lei lunar, pentru a administra prost o societate ce ar trebui să fie profitabilă, dar este în schimb înglodată în datorii și care nici măcar nu folosește corect și eficient mijloacele de transport aflate în subordine. Consilierul local menționează zeci de mijloace de transport care lipsesc zilnic de pe traseele Timișoarei.

„În ultimele luni, societatea (STPT n.r.) înregistrează zilnic lipsuri pe trasee! Cu titlu exemplificativ:

  • 18.09.2023: lipsuri pe traseele M22, L40, L3, L13, L33, L40t
  • 19.09.2023: lipsuri pe traseele E3, L13, L33, L40T, E7
  • 20.09.2023: lipsuri pe traseele L40, L33, L4B, E2, E3
  • 21.09.2023: lipsuri pe traseele E8, L33, L5, L40, E1, E3
  • 22.09.2023: lipsuri pe traseele L33, E1, E2,E7, E8,L23, L5, L33, L33B, L40
  • 23.09.2023: lipsuri pe traseele L5, L33, L4B, E7, E8, L23, L40, E2, E3
  • 24,09.2023: lipsuri pe trasee L13, L40, E2,E7, E8, L4b, L5, L33,L40T, E1, E3.

Referitor la prezența autobuzelor electrice pe diferite trasee în Timișoara:

  • 18 septembrie: din 28 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
  • 19 septembrie: din 25 autobuze puse la dispoziție, doar 11 pe trasee
  • 20 septembrie: din 26 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
  • 21 septembrie: din 26 autobuze puse la dispoziție, doar 12 pe trasee
  • 22 septembrie: din 27 autobuze puse la dispoziție, doar 11 pe trasee
  • 23 septembrie: din 27 autobuze puse la dispoziție, doar 6 pe trasee
  • 24 septembrie: din 27 puse la dispoziție, doar 4 pe trasee.
    *”puse la dispoziție” a se înțelege “pregătite să iasă pe traseu”

Tot referitor la autobuzele electrice, de remarcat faptul că nici până în ziua de astăzi NU au finalizat demersurile de recepționare calitativă și de înmatriculare a acestora. Dintr-un total de 44, doar 28 sunt înmatriculate ( înregistrate inclusiv la Direcția fiscală).” spune Roxana Iliescu într-o postare pe Facebook acum câteva zile.

Demisia directorului Cocheci, după un an de mandat dezastruos

Consilierul local îi cere directorului STPT demisia, fără alte tergiversări, după un an de mandat în care incompetența administrativă a fost partea cea mai strălucitoare a STPT.

„Ia spuneți, Constantin Cocheci, cine “slăbește” societatea, eu, că fac publice aceste informații sau dumneavoastră, printr-un management dezastruos?! Să tac că să puteți continua așa la nesfârșit? Să stea timișorenii să înghețe la iarnă în stații că este incapabil Cocheci să bage autobuzele pe traseu, asta în contextul în care timișorenii plătesc cel mai scump bilet din țară?!

Poate trimiteți și răspunsul la aceste întrebări la toată presa… Sau mai bine, direct DEMISIA, după un an de mandat dezastruos!” spune în aceiași postare, menționată anterior, Roxana Iliescu.

De la profit la pierdere de milioane, moștenirea lăsată de Constantin Cocheci

Roxana Iliescu menționează și datoriile făcute de regia de transport local, care de la un profit de aproape 800.000 lei înaintea venirii lui Cocheci la administrarea regiei ajunge la pierdere de peste opt milioane de lei într-un singur an, sub mandatul lui Constantin Cocheci. „Da, ați citit bine! La 30.06.2022 societatea(STPT n.r.) înregistrează profit în valoare de +795.202 lei vs 30.06.2023 societatea înregistrează pierdere -8.189.780 lei! ” spune consilierul local, care apoi prezintă cifrele dezastrului.

Conform Raportării contabile semestriale, anul acesta, la 30.06.2023, societatea înregistrează deja o pierdere de 8.189.780 lei!

  • 31.12.2021: pierdere -1.678.199 lei.
  • 31.12.2022: pierdere -10.537.481 lei
  • 30.07,2023; pierdere -8.189.780 lei

.Constantin Cocheci, conform Contractului de mandat, a dispozițiilor Legii 31/1990 coroborate cu reglementările OUG 109/2011, este direct responsabil inclusiv de activitatea de exploatare a întregului parc al mijloacelor de transport!

Am mai spus-o și o repet: în contextul în care a crescut numărul mijloacelor de transport cu câteva zeci de unități de ultima generație (21 tramvaie Bozankaya și 44 autobuze electrice- o pleașcă cu care s-au trezit datorită vechii administrații), astăzi avem mai puține mijloace de transport public pe trasee în Timișoara decât în anii precedenți!

Tramvaie și autobuze electrice ultima generație zac în curtea STPT, în timp ce timișorenii au așteptat și încă așteaptă zeci de minute în stații, pe caniculă sau în ploaie și circulă în condiții mizere!!” concluzionează Roxana Iliescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.