Situația nu este deloc roz la STPT fapt dovedit și de nouă alocare de bani din partea Primăriei Timișoara, alocare care face ca suma totală dată de PMT să acopere 84% din veniturile societății, urmând ca în decembrie cu noua alocare, suma să ajungă la 90%. Din nou, informația vine de la Roxana Iliescu, singurul consilier local care a luat atitudine împotriva sponsorizării de către PMT a STPT.
„Într-atât de “bine” merg lucrurile la STPT încât, prin proiectul de hotărâre votat ieri privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli, consilierii locali au aprobat acordarea a încă 21.000.000 lei acestei societăți, peste suma aprobată inițial în valoare de 128 milioane lei! Pe scurt, la acest moment, raportat la veniturile totale ale societății de 177 milioane lei, asta înseamnă că subvenția acordată de municipalitate a ajuns la 84%. În ritmul ăsta, mai mult că sigur până la sfârșitul anului subvenția va ajunge la aproape 90%!
Gradul la care a ajuns subvenția reflectă încă o dată, dacă toate celelalte argumente erau insuficiente (datorii imense, timpi de așteptare în stații de 30- 40 min, pierderi majore înregistrate la finele anului 2022 și cele înregistrate la 30.06.2023, flota de ultima generație care zace în curtea STPT în loc să deservească timișorenii etc), incompetența conducerii useriste a aceste societăți! ” spune Roxana Iliescu într-o postare online.
Dacă tot sponsorizăm STPT să avem și transport urban gratuit
Țînând cont de dezastrul în care se află STPT în acest moment, în care nu este în stare să atragă nici măcar 20% din veniturile necesare funcționarii, consilierul local Roxana Iliescu propune transport gratuit pentru toți timișorenii.
„Mai mult, în condițiile în care 90% din veniturile acestei societăți sunt bani de la bugetul local, adică banii noștri, ai tuturor timișorenilor, cred că se impune o dezbatere serioasă, dacă nu ar fi mai bine că transportul public în Timișoara să fie 100% gratuit. Pentru bugetul local ar fi un efort suplimetnar de max 10% față de momentul actual, asta în condițiile în care cu transport gratuit ai elimina costurile cu biletele, controlorii și anumiți angajați din cadrul societății cu funcții de conducere etc. Asta ca să nu mai vorbim de reducere poluării sau de descongestionarea traficului din oraș. Bineînțeles, toate acestea cu o conducere profesionistă la această scietate.
Să ne trăiți, domnule Cocheci, dar poate la conducerea altei societăți, că la asta ne-a ajuns!” spune Roxana Iliescu.