Cumpărarea cartelelor de telefon prepay fără buletin va fi interzisă de anul viitor , actualii posesori de astfel de cartele având timp până la 1 septembrie 2020 să se identifice, a decis Guvernul prin ordonanță de urgență. Astfel, decizia semnată astăzi de Guvern, care obligă la vânzarea de cartele telefonice tip prepay doar către persoane care prezintă și cartea de identitate, intră în vigoare la 1 ianuarie 2020, actualii posesori de cartele prepay având timp până la 1 septembrie 2020 să își declare identitatea. Începând cu 1 ianuarie 2020, orice cartelă prepay nu va mai putea fi comercializată decât prin identificarea cu buletinul a utilizatorului final. Între 1 ianuarie și 1 septembrie 2020, autoritățile și operatorii de telefonie vor desfășura o campanie de informare a posesorilor de cartele achiziționate anterior fără buletin, iar dacă aceștia nu se vor înregistra până la 1 septembrie 2020 în sistemele de telefonie mobilă, cartelele respective nu vor mai funcționa.

Măsuri pe termen scurt gândite la nivelul Guvernului– maximum 12 luni

Măsura 1 – Modificarea cadrului legislativ, inclusiv reglementarea vânzării cartelelor prepay. Arafat a precizat că operatorii de telefonie vor avea obligația de a furniza datele celor care au cumpărat aceste cartele, strict în relația cu sistemul 112.
Măsura 2 – Încheierea unui acord cu Google pentru implementarea AML
Măsura 3 – Reconfigurarea infrastructurii de telefonie mobilă în colaborare cu STS FOTO După tragedia de la Caracal, Guvernul se gândește că ar fi bine să promoveze aplicația 112 a STS CITEȘTE ȘI FOTO După tragedia de la Caracal, Guvernul se gândește că ar fi bine să promoveze aplicația 112 a STS
Măsura 4 – Promovarea aplicației 112 creată de STS pentru a fi descărcată de un număr cât mai mare de persoane

Măsuri pe termen mediu – 12- 36 de luni

Măsura 5 – Dispecerate integrate în întreaga țară – ele există la București, Târgu Mureș și va fi în curând la Hunedoara
Măsura 6 – Centre de formare pentru dispeceri. Există deja două, la Târgu Mureș și București. Scopul este pregătirea a 650 de dispeceri
Măsura 7 – Modernizarea sistemului 112 – există deja o licitație lansată în acest sens, costul fiind estimat la 600.000 de euro, fără TVA
Măsura 8 – Îmbunătățirea procedurilor pentru apelurile de urgență
Măsura 9 – Implementarea unor tehnologii complementare de localizare întrucât AML are unele limitări
Măsura 10 – Instituirea unui mecanism de verificare periodică a acurateței gradului de localizare

Măsuri termen lung – 36 – 60 de luni

Măsura 11 – Extinderea dispeceratelor integrate la nivel regional
Măsura 12 – Pregătirea și formarea continuă a dispecerilor
Măsura 13 – Integrarea tuturor agențiilor în dispeceratele unice
Măsura 14 – Armonizarea continuă a legislației incidente 112 cu legislația Uniunii Europene

În ceea ce privește identificarea utilizatorilor de cartele preplătite acesta se poate realiza fie exclusiv prin prezentarea utilizatorilor în punctele fizice de vânzare ale furnizorilor de comunicații electronice, ale partenerilor acestora sau ale unor terți care comercializează cartele preplătite, caz în care datele de identificare ale utilizatorului sunt colectate prin completarea într-un formular, dovada veridicității acestora realizându-se prin prezentarea unui act oficial – act de identitate, permis de conducere sau pașaport pentru cetățenii străini,fie prinmijloace online (diverse aplicații/ platforme de verificare a identității-de ex. IDnow), fie prin transmiterea datelor prin mijloace de comunicare la distanță însoțite de transmiterea unei dovezi de pe un act de identitate sau alt document, acolo unde nu există la nivel guvernamental o bază de date pe care furnizorii să o poată accesa în vederea verificării corectitudinii informațiilor furnizate de către utilizatori.”

Citește aici întreg actul normativ al guvernului si raportul pentru serviciul 112.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.