Primarul Nicolae Robu își uită tot mai des promisiunile făcute în campaniile electorale din 2012 și 2016. Au trecut 7 ani de când acesta promitea nu una, ci cinci parcări în zona centrală a orașului. Dar a făcut promisiuni pentru parcări și locuitorilor din alte zone ale Timișoarei-de exemplu, locuitorilor din Calea Aradului le-a promis în 2018, apoi a reluat la început de an promisiunea unei parcări pe strada Liniștei. Ba chiar a plusat, arătând câteva poze cu modul în care va arăta parcarea de pe strada Liniștei, spunând la începutul acestui an că va fi prima parcare supraetajata făcută de primăria Timișoara în ultimii ani. A promis la început de an că este una din prioritățile orașului, dar după mai puțin de 150 de zile a uitat promisiunea, spunând sec că „nu se poate face o parcare pe strada Liniștei, așa cum ne doream”. Așa că promisiunea parcării s-a mutat în Dacia, unde parcarea supraetajata a primit în campania electorală de anul acesta un etaj în plus, ajungând la parte plus două etaje (P+2E) iar zilele astea a mai primit, tot pe foaie, bineînțeles, încă un etaj, ajungând pe P+3E. Și două intrări în parcare, teoretice.

Deși, în zona centrală, la mai puțin de 200 de metri ce centrul orașului s-ar putea realiza câteva parcări, primarul ignoră locațiile respective. Ei bine, ne-am gândit noi să îi sugerăm posibile locuri de parcare, așa cum sunt ele amenajate în orașe din Europa de vest, plecând de la Belgrad și Zagreb și ajungând în Berlin, Paris sau Londra. O parcare cu o capacitate de peste 1.500 de mașini s-ar putea amenaja în zona centrală în subsol, având minim 2 etaje în subteran – aceasta ar putea să se întindă sub Parcul Justiției, sub Filarmonica Banatul și sub Primăria Timișoara, putând amenaja numai puțin de 5 ieșiri din ea. Ar putea fi loc de parcare pentru un numărde cel puțin 1500 de mașini. Ar putea fi o problemă cu solul îmbibat cu apa râului Bega și apele termale din subteranul orașului, dar tehnologia de azi poate să le rezolve ușor.

O a doua zonă în care s-ar putea amenaja o parcare subterană este în subsolul celor două parcuri din zona centrală – Parcul Civic și Parcul I.C. Brătianu, zonă propusă încă de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu pentru amenajarea unei parcări subterane. Aceasta ar putea adăposti, pe două niveluri, un număr de 4-700 de mașini. Această parcare ar ridica câteva probleme, precum rămășițele arheologice ale vechii Cetăți Transilvania, împiedicând cu șase luni sau un an de zile construcția acesteia.

Un alt loc în care s-ar putea opera o parcare subterană ar fi Piața Unirii. Capacitatea acesteia ar fi de peste 500 de locuri de parcare pe două nivele în subteran, dar investiția ar însemna îndatorarea orașului pe o perioadă destul de mare, Primăria fiind probabil, în acest caz, nevoită să renunțe la tot felul de cheltuieli pentru festivaluri și studii de prefezabilitate.

Zilele acestea primarul Robu a venit cu o nouă propunere pentru parcare în zona Pieței 700, o zonă care, vă readucem aminte, are deja două parcări subterane – cea de la Business Center și cea de la ANAF. Asta în timp ce un întreprinzător privat așteaptă de opt luni de zile de la Primărie un aviz pentru construcția unei parcări de trei etaje în Calea Aradului, chiar pe strada Liniștei.

Update > Am discutat aseară cu primarul Robu în privința parcărilor de pe strada Liniștei, dânsul ne-a explicat ca ambele proiecte au căzut deoarece este distanța prea mica până la blocurile din jur. Noi încă susținem că în locul propus pentru parcare de primărie poate fi amenajată o parcare publică, chiar și fără niciun etaj s-ar câștiga mai multe spații de parcare. Notat cu Parcare Publică este locul de parcare propus de primările, iar cu Parcare Privată în imagine este terenul privat pe care s-a propus construirea unei parcări pe 3 niveluri.

Articolul precedentManele la Electric Castle 2019 (video)! Cum i-au mulțumit organizatorii DJ-ului care a pus petrecăreților melodia lui Adrian Copilul Minune
Articolul următorCine este Dominic Samuel Fritz, neamțul care vrea să fie primar al Timișoarei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.