botici 01

Infrastructura este PUNCTUL DE PORNIRE in viziunea noastra pentru ca daca nu ai infrastructura si servicii de baza nu ai ACCESIBILITATE SI MOBILITATE inter urbana si intra urbana. Daca nu exista accesibilitate si o dezvoltare ECHILIBRATA a infrastructurii nu vei avea INVESTITII ECHILIBRATE in mai multe zone ale judetului. Lipsa investitiilor ECHILIBRAT distribuite in judet, duce la pierderea locurilor de munca pentru orasele si comunele din judet.
In lipsa infrastructurii orasele care se afla la o distanta mai mare de 20 km de Timisoara “mor” din punct de vedere al investitiilor si al locurilor de munca si toate investitiile se concentreaza in jurul Municipiului Timisoara. Acest motiv a dus la DEPOPULAREA VIZIBILA A ORASELOR si comunelor care nu sunt in raza de accesibilitate a municipiului Timisoara. Pe de alta parte s-a produs o coagulare si AGLOMERARE INSUPORTABILA A TRAFICULUI IN TIMISOARA si in comunele limitrofe, comune care de altfel nici nu aveau infrastructura (trama stradala, canalizare etc.) necesara pentru astfel de investitii.

botici infrastructura poza 4
La noi in judet s-au facut investitii in drumuri si retea de transport rupte in sute de bucati de drumuri care vin de nicaieri si duc inspre nicaieri.Cinci km de drum la Sud de judet 7 la Nord si asa mai departe. Astfel nu s-a putut face o evidenta clara si s-au cheltuit in zadar banii publici si dupa 5-6 ani acele drumuri au ajuns in paragina.
Practic lipsa de viziune, coordonare si organizare la nivelul judetului au generat acest fenomen mai sus descris.

botici infrastructura poza 2

In baza acestui prim punct si principiu enuntat va vom prezenta pe scurt planul din platforma noastra pentru judetul timis in ceea ce priveste infrastructura bazata pe 3 PILONI MAJORI: TRANSPORT-ACCESABILITATE-SERVICII DE BAZA.
Este absolut necesar realizarea unei retele de transport complexa pentru necesitatile judetului. RETEAUA DE TRANSPORT trebuie gandita pe cele doua mari categorii: TRANSPORT IN COMUN SI TRANSPORT PERSONAL. Transportul in comun are 2 componente majore:transport inter-urban si intra-urban.Transportul la nivel interurban trebuie sa cuprinda piste de bicicleta, tramvaie, autobuze firobuze, etc. Transportul Interurban trebuie sa fie capabil de a lega rapid Timisoara de orasele si comunele importante, astfel incat sa se descongestioneze traficul intre oras si comunele limitrofe.

botici infrastructura poza3Reteaua si investitiile trebuiesc facute cu o logica si gandite in integralitate. In momentul in care faci o investitie de largire si extindere a unui drum aceasta ar trebui sa nu fie facuta pe bucatele de drumuri dispersate in diferite zone ale judetului. Ea ar trebuie sa fie facuta pe toata distanta dintre 2 poli economici ( ex. Timisoara-orase mari; orase-comune;commune-sate).Trebuie realizate studii pentru orele de varf , largite anumite drmuri la mai multe benzi, realizare de legaturi noi. Trebuie finalizata asfaltarea drumurilor intre comune si sate.
Realizarea unei retele de TREN URBAN, care trebuie gandit ca un mijloc rapid si ieftin de interconectivitate cu orasele poli mai indepartate: Lugoj, Buzias, Faget, Sanicolau, etc. Se poate inchiria structura CFR si realiza un TREN URBAN modern si eficient.

botici poza 5
Un rol extrem de important in realizarea accesibilitatii a mobilitatii si a transportului urban si intraurban si un rol cheie al retelei de drumuri il au realizarea corecta a NODURILOR DE INTERSCHIMB. Un nod de interschimb ar trebui sa fie conceput si amplasat astfel incat sa poata prelua si concentra cel putin 3-4 tipuri de transport. Nu avem rute care sa lege gara de aeroport; garile intre ele, gara cu zona de centura si inel 4 sau gara legata cu zonele de comune, etc. Sau sa amintim de gara de est care in momentul de fata este total ineficienta in reteaua de transport.

Articolul precedentMust-have-ul lunii iunie: TEATRU! Urmează patru săptămâni pline de spectacole memorabile pe scenele Naționalului timișorean
Articolul următorTitu Bojin a lansat harta realizărilor din postura de președinte al CJ Timiș. Ce partid a anunțat că susține UNPR-ul la alegerile locale (P)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.