Problema revoluției bunei guvernări este partea practică – implementarea. Iar unul din punctele principale ale implementării este eficientă lucrurilor făcute bine, a nu se confundă cu România lucrului bine făcut, deși tot intr-acolo bate. Ei bine, chiar în prima zi de școală când afluxul de elevi, profesori și părinți pun un stres suplimentar pe transportul public din oraș, ei bine, chiar azi STPT nu livrează lucrul promis! Adică un surplus de mijloace de transport în comun. Și nu doar atât, chiar și azi merge cu mai puține mijloace de transport în comun decât necesarul acoperirii liniilor din oraș.
Corelând promisiunile din campania electorală ale candidatului Dominic Fritz cu realitatea primarului Dominic Fritz, consilierul local Roxana Iliescu are o concluzie care nu este deloc pozitivă.
~STPT, nota 4 încă din prima zi de școală! Vă mai amintiți promisiunile deșarte ale primarului Fritz legate de transportul in comun? ‘Transportul în comun este esențial, iar cel local trebuie regândit din temelii.’ ‘Transportul în comun trebuie să devină din nou coloana vertebrală a traficului timișorean. ( D.Fritz Revoluția bunei guvernări)
Nu au scos nici măcar mijloacele de transport disponibile pe trasee
Atât l-au regândit primarul și echipa lui încât, chiar și astăzi, în prima zi de școală, după 3 ani de mandat, nu au fost in stare nici măcar sa scoată pe trasee toate mijloacele de transport disponibile!

După săptămâni întregi in care în mod constant au înregistrat lipsuri pe trasee ( L4B, L5,L13,L23, L33, L40, E1, E2, E3, E8,E7,
etc), conform raportărilor SMTT- STPT, astăzi 11 septembrie 2023, din 23 autobuze electrice recepționate/ înmatriculate, gata sa iasă pe traseu ( din totalul de 44 livrate de Karsan, aflate in curtea STPT), doar 11 se afla pe diferite trasee in oraș.
In plus, inclusiv astăzi societatea de transport a înregistrat lipsuri pe traseele mijloacelor de transport L5, L13, L 33B, L40, E2 și E8. De asemenea, din 21 tramvaie Bozankaya , doar 14 circulă pe diferite trasee in oraș” spune Roxana Iliescu într-o postare online.
Primarul se laudă cu reînnoirea flotei, dar …. autobuzele stau în depou
„Într-atât de capabili sunt primarul Fritz și echipa lui încât nici sa beneficieze de munca vechii administrații nu sunt in stare! Se lauda cu înnoirea flotei, însă timișorenii sunt nevoiți in continuare sa circule cu mijloace de transport vechi și improprii, in timp ce tramvaiele și autobuzele electrice de ultima generație zac in curtea STPT. De când cei de la USR au impus o noua conducere la STPT in anul 2021, au scăzut de la an la an mijloace de transport public in comun ( in anul 2021 se aflau pe trasee 43 tramvaie și 89 de autobuze, în 2023, 39 tramvaie și 77 autobuze).
În plus, datoriile societății au crescut de la an la an tot mai mult (societatea este in insolventa nedeclarată).
Cam de atât au fost in stare Fritz și echipa lui. Declarativ, sunt cei mai tari! Faptic, un dezastru!
Ca sa aveți o reprezentare mai exactă a promisiunilor versus realitate, luați cu lămâie:
- ”În primul rând vom reorganiza traseele de autobuze și troleibuze. Asta include și trasee noi. “
- ”Linia de troleibuz poate fi extinsă până la Giroc, putem să primim 100% finanțare din fonduri europene. “
- ”Putem să extindem linia de tramvai către Moșnița și primim finanțare, dar în general e foarte important să reorganizăm toate liniile de transport în comun” (D. Fritz stiridetimisoara.ro 8 iulie 2020)
- ”Prin soluții inteligente și creative, vom face transportul în comun confortabil, rapid, predictibil și accesibil pentru toți.”
- ”Pe arterele radiale și pe străpungerile arterelor radiale majore vom dezvolta benzi dedicate pentru transportul public.”
- ”Vom integra transportul în comun în sistemul de management al traficului, în așa fel încât sistemul să asigure Undă Verde pentru Transportul în Comun.”
- ”Șoferii, vatmanii și personalul de întreținere al STPT vor fi în centrul gestionării resursei umane a societății, de aceea vom asigura condiții de muncă atractive pentru a acoperi pozițiile necesare. În schimb, vom reduce la minimul necesar personalul de management, administrativ și auxiliar al societății, prin eliminarea rolurilor ce nu au legătură cu transportul public.”
- ”Vehiculele de transport în comun vor fi în permanență monitorizate prin GPS, pentru a transparentiza costurile și pentru a avea această informație transmisă în stații și online, prin aplicație. Poziția mijloacelor de transport va fi vizibilă în timp real, pe o aplicație ușor de folosit, astfel încât călătorii să își poată planifica traseul în funcție de timpul rămas până la sosirea în stație a vehiculului de transport în comun.” ( D.Fritz Revoluția bunei guvernări) etc…” încheie Roxana Iliescu postarea pe Facebook.