Primarul Dominic Fritz, anunță că sesizările cetățenilor care nu au primit rezolvare vor deveni doar o amintire neplăcută datorită lansării noii platforme de sesizări online.
Astfel, platforma de sesizări online va permite raportarea digitală de către cetățeni a situațiilor și problemelor din localitate și gestionarea ușoară a acestora de către funcționarii publici.
Platforma nou lansată beneficiază de o interfață modernă, care include o hartă unde pot fi vizualizate sesizările cetățenilor în funcție de zonă.
„Știți răspunsul acela standard: ”sesizarea dumneavoastră este în atenția noastră”? După care sesizarea apărea ca rezolvată dar problema tot acolo.
Ei bine, de azi schimbăm modul de lucru: este funcțională noua platformă online de sesizări ca pagină web și aplicația mobilă intră în testare.
Deschidem un nou capitol de digitalizare și transparență pentru administrația din Timișoara.
Eliminăm problema foarte veche, prin care sesizările primeau răspuns, dar apoi nimeni nu mai urmărea dacă problema chiar era rezolvată: nu erau trasate sarcini, nu era integrată cererea în procedurile interne. Așa că multe probleme rămâneau de fapt nerezolvate.”, a declarat Dominic Fritz.
Acesta face apel la înțelegerea cetățenilor când vine vorba de sesizări care implică lucrări de amploare precum reparația unei străzi, problemă care nu poate fi soluționată în perioada de 30 de zile prevăzută de lege.
„Sunt probleme în oraș pe care oricine poate înțelege că nu le putem rezolva în 30 de zile, așa cum ne cere legea să dăm un răspuns. De exemplu, să reparăm o stradă sau să introducem iluminat public într-o zonă. Important e însă să facem pași concreți spre rezolvarea problemei, să includem strada în planul de reparații sau de investiții, să alocăm buget, să stabilim prioritatea și să derulăm investiția. Nu doar să dăm un răspuns politicos.”, a adăugat edilul.
Platforma poate fi accesată la adresa https://sesizari.primariatm.ro/ sau direct de pe site-ul primăriei Timișoara.