Ceremonia de inaugurare și lansarea celor 21 de tramvaie proiectate de compania Bozankaya pentru Primăria Municipiului Timișoara au avut loc marți, 14 decembrie, la Muzeul de Transport Public „Corneliu Mikloși”, cu participarea primarului Timișoarei, Dominic Fritz, a viceprimarului Ruben Lațcău, a directorului general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim, a ambasadorului Turciei la București, Füsun Aramaz, a vicepreședintelui companiei Bozankaya, Emrah Dal, a directorilor generali ai Consiliului Local, precum și a membrilor presei și a altor invitați. Proiectul a fost finanțat din fonduri europene pentru îmbunătățirea calității serviciilor de transport public din România în conformitate cu standardele Uniunii Europene.

Cu o lungime de 30 de metri și o capacite maximă de 200 de persoane, tramvaiele produse de Bozankaya au fost proiectate și construite la comandă, pentru a fi adaptate la cerințele și necesitățile locale de transport public. Tramvaiele pot funcționa autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectate la rețeaua catenară, pe o distanță de până la 70 de kilometri, fiind totodată și cea mai mare performanță realizată până acum în istoria sistemelor de tranzit feroviar ușor. Acest atribut unic a făcut ca Bozankaya să depășească, de asemenea, un record mondial și să câștige premiul la categoria „The Most Innovative Company of Europe”, în octombrie 2021, din partea ERCI (European Railway Clusters Initiative), cea mai prestigioasă instituție din domeniul tehnologiilor sistemului feroviar european. Acesta este cel de-al doilea premiu primit de Bozankaya din partea unei autorități europene, după cel de „Company of the year” acordat de Frost & Sullivan în 2015.

Tramvaiele produse de Bozankaya, premiate pentru tehnologia lor, au o eficiență energetică sporită, fiind cu aproximativ 2,5 tone mai ușoare decât vehiculele din clasa lor, și oferă în același timp un confort și o siguranță fără precedent pentru pasageri. Este asigurat accesul fără bariere pentru utilizatorii de scaune cu rotile și pentru cei cu cărucioare, iar în interior a fost asigurat un spațiu suficient de liber pentru proprietarii de biciclete. De asemenea, sunt dotate cu camere de supraveghere pentru ca șoferul să monitorizeze ce se întâmplă în interior. În plus, designul tramvaielor poate rezista tuturor condițiilor climatice dificile.

57 de teste, realizate în toată Europa

Ca majoritatea tramvaielor achiziționate în cadrul licitațiilor, vehiculul proiectat și construit pentru Timișoara nu este un produs de serie, ci unul unic, adaptat la cerințele și necesitățile locale de transport public. Acesta respectă toate standardele impuse de Uniunea Europeană, încercările obligatorii fiind efectuate de laboratoare acreditate din Germania, Spania, Cehia.

Conform specificației tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română, au fost efectuate în total 57 de teste, cele mai importante fiind: testele statice și dinamice pentru caroserie, realizate în laboratorul Cetest din Spania; încercările privind performanțele dinamice ale sistemului de tracțiune realizate la Timișoara de experți ai TÜV SÜD Schweiz AG (Elveția); testele de rezistență si de oboseală la cadrul de boghiu efectuate în 2 laboratoare, la IABG și VZU, din Germania, respectiv Cehia.

România are, de asemenea, laboratoare acreditate pentru încercări și măsurători în conformitate cu cerințele acordului MRA-CIPM (Comitetul Internațional de Măsuri și Greutăți). Pentru trasabilitatea metrologică exactă a rezultatelor măsurătorilor, toate procedurile de testare se realizează exclusiv în conformitate cu cerințele standardelor europene în vigoare. Tramvaiul de la Timișoara a trecut cu succes și de încercările specifice desfășurate în țară, prin laboratoarele de încercări ale AFER (Autoritatea Feroviară Română), care au vizat, printre altele, testele de frânare, nivelul de zgomot în funcționare, compatibilitatea electromagnetică și de dinamică. De asemenea, toate componentele de importanță critică utilizate în fabricarea lui au fost furnizate de producători bine cunoscuți și de încredere din industria feroviară din UE.

Tramvaiele Bozankaya vor contribui cu siguranță la creșterea satisfacției și confortului locuitorilor în călătoriile lor prin oraș și la formarea unui sistem de transport public mai durabil și mai modern în Timișoara.

Despre Bozankaya

Fondată în urmă cu aproape trei decenii în Germania, cu o rapidă extindere în Turcia, Bozankaya are o experiență solidă ca inovator în dezvoltarea și fabricarea vehiculelor ecologice pentru transportul public urban, cu economii importante de energie în exploatare și un nivel de zgomot redus. Bozankaya deține drepturile de proprietate intelectuală asupra vehiculelor și tehnologiei produse în centrele de cercetare din Ankara și în vastele sale unități de producție, cu o suprafață de 100.000 mp. Menținând un accent puternic pe cercetare și dezvoltare, compania a cheltuit peste 25 de milioane de euro în 30 de proiecte de cercetare și dezvoltare în ultimii cinci ani. În iunie 2018, Bozankaya a devenit prima companie turcească care exportă garnituri de metrou, primele produse realizate în parteneriat cu Siemens mergând către Bangkok, în cadrul proiectului Green Line.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.