Un moment simbolic pentru infrastructura rutieră din vestul țării: al doilea tunel al tronsonului de autostradă Margina–Holdea a fost străpuns astăzi, marcând o etapă esențială în finalizarea ultimilor kilometri lipsă ai Autostrăzii A1 Lugoj–Deva.
La fața locului s-au aflat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș, Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor, și Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, care au inspectat șantierul uneia dintre cele mai așteptate investiții rutiere din regiune.
Tunelurile de la Holdea – pas decisiv pentru continuitatea autostrăzii A1
„Al doilea tunel de pe tronsonul Margina–Holdea a fost străpuns astăzi. Constructorul s-a mobilizat și, în cursul anului viitor, ultimii 9 kilometri ai acestei autostrăzi vor fi dați în folosință”, a anunțat Alfred Simonis, subliniind importanța strategică a proiectului.
Președintele CJ Timiș a precizat că traseul complet al autostrăzii A1, care leagă Timișoara de Deva și mai departe de rețeaua europeană TEN-T, va fi în sfârșit funcțional după mai bine de un deceniu de așteptare.
„Tergiversarea acestui proiect a reprezentat un eșec pentru toate administrațiile, locale sau naționale. Este o rușine ca o lucrare începută cu peste 10 ani în urmă să fie finalizată abia acum. Dar nici acest progres nu ar fi fost posibil fără un partener serios de dialog în Ministerul Transporturilor. De anul viitor, scăpăm de coșmarul traficului de pe Coșava”, a adăugat Simonis.
Lucrările la tronsonul Margina–Holdea, în linie dreaptă
Tronsonul Margina–Holdea, în lungime de aproximativ 9 kilometri, este cea mai complexă secțiune a autostrăzii A1, datorită reliefului dificil din zona Munților Poiana Ruscă. Cele două tuneluri paralele, fiecare cu o lungime de peste 1,7 kilometri, sunt realizate cu tehnologie avansată de foraj și consolidare.
Potrivit estimărilor CNAIR, lucrările vor continua în ritm susținut până la sfârșitul anului 2025, astfel încât în 2026 traficul să fie complet deviat pe autostradă, eliminând blocajele frecvente de pe DN68A, între Coșava și Holdea.
Vestul României, mai aproape de rețeaua europeană de autostrăzi
Finalizarea tronsonului Margina–Holdea va închide veriga lipsă a Autostrăzii A1, conectând Timișoara de Deva și Sibiu, și implicit de coridorul european de transport paneuropean IV, care leagă România de vestul Europei.
Proiectul este considerat esențial pentru dezvoltarea economică a Banatului, facilitând fluxurile logistice și comerciale dintre România și Ungaria, dar și pentru reducerea riscurilor de accidente și poluare în localitățile traversate de traficul greu.







