Primăria Municipiului Timișoara virează astăzi, 27 decembrie, prima de casare pentru primele 24 de dosare soluționate de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT) către beneficiari ai programului Rabla Local. Din totalul celor 1.361 de solicitanți, 110 au ajuns în etapa de radiere a mașinilor poluante și vor încasa, în perioada următoare, stimulentul de casare. Primăria a semnat, până acum, 513 contracte, din care 311 au fost parafate și de către beneficiari.

După semnarea contractului, pasul următor îl reprezintă casarea autovehiculului la un centru autorizat APM Timiș pentru preluarea autovehiculelor uzate și radierea autovehiculului de la Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor. După aceea, beneficiarii vor depune online, pe dfmt.ro, (Atlas Web) la secțiunea declarații online – Rabla Local PAS 2, următoarele documente:

  • certificat de distrugere emis de o firmă autorizată
  • certificat de radiere emis de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări Timis.

DFMT va soluționa cererea de finalizare a dosarului și, în caz de aviz favorabil, va efectua scoaterea din evidențele fiscale a autovehiculului.

Rabla local : autoturismele trebuie predate la unități autorizate

Este de subliniat faptul că autovehiculele trebuie predate la unități autorizate în vederea casării după semnarea contractului. În caz contrar, proprietarul nu mai este eligibil.

Plata sumei de 3.000 de lei se va face după scoaterea definitivă din evidența fiscală a autoturismului. În lipsa documentului care atestă scoaterea din evidența fiscală, nu poate fi plătit stimulentul de casare, chiar dacă există un contract încheiat cu Primăria.

Persoanele care primesc suma de 3.000 de lei pentru casarea mașinii vechi și poluante nu au dreptul să achiziţioneze un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Proprietarii nu sunt condiționați însă de achiziția unui autoturism nou.

Finanțarea pentru Rabla Local este asigurată de Ministerul Mediului – Administrația Fondului pentru Mediu în proporție de 80% și de Primăria Timișoara în proporție de 20%. Programul vizează reducerea poluării și eliberarea spațiilor ocupate de mașinile vechi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.