Una din persoanele tot mai implicate în viața publică locală este Roxana Iliescu, consilier local din partea Pro România. Fără restricții și venită din partea unui partid ce n-a mai intrat în Parlament, Roxana Iliescu își permite să atace politic subiecte aproape de neatins în Timișoara, importante pentru timișoreni dar neglijate aproape complet de administrația locală, condusă de Dominic Fritz. Deși a trecut aproape un an de la instalarea în funcția de primar progresul în privința traficului local și a mașinilor personale, din ce în ce mai numeroase pe domeniul public, pare a fi încă o dorință sau un plan de viitor pentru cei care conduc destinele orașului. Useriștii, prin vocile reprezentanților locali, au anunțat în campanie dar și după câștigarea Primăriei Timișoara că vor rezolva, legal, problema garajelor din zonele aglomerate ale orașului – Aradului, Torontalului, Sagului, Dacia, etc – dar au cam întârziat să își pună planul în aplicare. Doar câteva noi locuri de parcare apărute în oraș, după un an de mandat USR Plus și alți opt ani de ”dezvoltare în forță”. E adevărat, fostul primar a reușit în zona în care are domiciliul să dărâme toate garajele (ne aducem aminte cum fostul primar statea în fața excavatorului ce dărâma garajul fiului să, deși fiul nu mai stătea în zona respectivă de peste un an de zile), dar pentru restul de 20 de cartiere ale orașului, progresul a fost inexistent. Ba, în unele zone, a fost chiar un regres permanent în cei opt ani de mandat liberal.

Să revenim însă la Roxana Iliescu, consilier ce a pornit o cruciadă impotriva incompetenței de la Colterm, iar acum câteva zile alta împotriva garajelor inutile. Ce spune Roxana Iliescu:

„Pentru a vorbi despre noi locuri de parcare în cartiere, ar trebui să vorbim înainte despre situația garajelor. Cred că în Timișoara NU ar trebui să mai existe niciun garaj situat pe domeniul public! În majoritatea cazurilor, imaginea lor este dezolantă, sunt folosite pentru orice altceva decât parcarea mașinii si-n plus, efectiv, nu există teren liber pe care ar putea fi amenajate locuri de parcare, altul decât cel pe care sunt ridicate aceste garaje. Străzile/trotuarele dintre blocuri sunt sufocate de mașini, în multe cazuri fiind blocat total accesul salvărilor și pompierilor, în caz de incendiu.

Din păcate, administrația Fritz NU a promovat până în acest moment niciun demers nou privind demolarea garajelor de pe domeniul public, în vederea amenajării de noi locuri de parcare sau, acolo unde este cazul, amenajarea de locuri de joacă sau spații verzi.
Contrar celor susținute de viceprimarul Lațcău, care am văzut că încurcă prețul per loc de parcare al unei parcări supraterane cu cel al unei parcări subterane, Primăria Timișoara are capacitatea materială de a face mult mai mult decât a făcut până în prezent, costurile pentru parcările subterane/supraterane fiind mai mici decât cele prezentate.

După ce m-am implicat activ în deblocarea și urgentarea lucrărilor de demolare a garajelor de pe strada Martir Elena Nicoară (Pepinierei), am primit mai multe mesaje din partea unor timișoreni care mi-au cerut ajutorul în situații similare.

Roxana Iliescu spune că a analizat fiecare caz în parte, din perspectiva juristului. Iată informațiile aflate de la cetățenii Timișoarei și condițiile în care pot fi demolate alte garaje:

„Radu Daniela: Referitor la garajele situate în spatele blocului C11 de pe strada Martir Ovidiu Muntean, se pot demola garajele după declararea terenului pe care sunt situate, ca fiind de interes public local.

Vali Nimara: Referitor la garajele situate in spatele blocurilor dintre străzile Martir Gabriela Tako și Silistra, la fel ca in situatia de mai sus, se pot demola a garajele după declararea terenului pe care sunt situate ca fiind de interes public local.

Filpișan Alexandru: Referitor la garajele situate în spatele blocurilor de pe str. Măgura nr. 4, bl. 52 și la garajele situate în spatele blocurilor de pe str. Jugănaru Dumitru, nr. 10, bloc 81-83, situația este puțin mai complicată. Pe str. Măgura nr. 4 terenul a fost revendicat de foștii proprietari, revendicarea fiind soluționată cu retrocedarea unei parcele de teren pe care sunt situate garaje, către fostul proprietar. Prin urmare, fiind situate pe proprietate privată, aceste garaje nu pot fi demolate decât dacă se face expropriere pentru cauză de utilitate publică.

În cazul garajelor de pe str. Martir Dumitru Jugănaru, aici s-au emis Notificări în vederea demolării, însă demolarea a fost suspendată din cauza mai multor litigii promovate de timișorenii afectați de aceste demolări. Din punctul meu de vedere, trebuie analizată mai în detaliu situația. Poate putem demola, dacă situația din teren permite, doar garajele care nu fac obiectul vreunui litigiu ( trebuie identificat exact câte din cele aproximativ 55 de unități sunt in litigiu).

Gabi Marton: Referitor la garajele situate în str. Titan- Enric Baader nr. 11/a, prin HCL nr. 187/2015 a fost aprobat PUZ „locuințe colective, servicii și comerț” care prevede printre altele prelungirea străzii Zimbrului, PUZ care a produs efecte prin edificarea unor clădiri. Legat de garajele încă existente, demolarea acestora cade în sarcina dezvoltatorului. Din informarea primită de la Primărie, dezvoltatorul a inițiat demersurile în vederea desființării acestora, proces care este în derulare în momentul de față.

În plus față de locațiile menționate mai sus, în zilele ce urmează o să vă prezint situația din încă 7 locații din zona Aradului- Torontal. La finalul analizei, privitor la toate locațiile unde situația juridică permite demolarea garajelor, îmi propun să inițiez mai multe HCL-uri privind declararea terenului pe care sunt situate aceste garaje ca fiind de interes public local, în vederea efectuării de lucrări de modernizare și mai bună funcționalizare a acestora prin amenajarea ca locuri de parcare (după caz, de spații verzi, locuri de joacă).

Voi continua să mă implic în finalizarea proiectelor începute de vechea administrație, dar și în identificarea și demolarea garajelor
de pe domeniul public, în vederea amenajării în principal, de noi parcări la sol, supraetajate sau acolo unde este posibil subterane” spune consiliera locală Roxana Iliescu.

Articolul precedentValul patru suspendă spectacolele planificate de Teatrul Național din Timișoara
Articolul următorDominic Fritz: Civilizația începe cu reguli clare și aplicate la fel, tuturor și pentru orice fel de activitate. Un nou Regulament de Publicitate va fi elaborat de PMT

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.