Știri Locale Exclusiv. Interviu cu președintele- director general al Casei Județene a Asigurărilor de...

Exclusiv. Interviu cu președintele- director general al Casei Județene a Asigurărilor de Sănătate Timiș

Profesorul universitar dr. Victor Dumitrașcu este, din 2017, președintele – director general al Casei Județene a Asigurărilor de Sănătate Timiș. Acesta a acordat, în exclusivitate pentru Orașul Timișoara, un interviu, care aduce informații importante pentru toți asigurații.

Domnule director Victor Dumitrașcu, cum a fost perioada aceasta pentru Casa de Asigurări de Sănătate Timiș, ținând cont că sunteți instituția care dă bani tuturor furnizorilor, inclusiv spitalelor, și având în vedere cazurile de COVID-19? Au ajuns banii?

Victor Dumitrașcu: Asa cum a fost pentru toată lumea, ne-am confruntat și noi cu restricțiile impuse de pandemia declanșată de acest virus, dar nu și în ceea ce privește finanțarea. Bugetul alocat de noi spitalelor a fost  de aproximativ 400 de milioane de lei, numai pentru primele cinci luni ale anului. Asta înseamnă că s-au alocat cu aproximativ 50 de milioane de lei mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.

Din această sumă, 95 de milioane de lei au reprezentat fondurile alocate în perioada de urgență, pentru tratarea cazurilor COVID-19. Un lucru foarte important de menționat este faptul că toate persoanele, asigurate sau neasigurate, care s-au adresat spitalelor, în aceasta perioadă, au beneficat de serviciile medicale de care au avut nevoie pentru tratatrea infecției cu acest virus și redobândirea stării de sănătate.

Care sunt spitalele cu fondurile cele mai mari?

Victor Dumitrașcu: Cele mai mari bugete au fost alocate către Spitalul Clinic Județean de Urgență “Pius Brânzeu” Timișoara, aproximativ 132 de milioane de lei, Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara – 86 de milioane de lei, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Louis Țurcanu” Timișoara – aproximativ 45 de milioane de lei și  Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie “Dr. Victor Babeș” Timișoara – 21 de milioane de lei.

Domnnule director, dacă un cetățean român pleacă din țară și are nevoie de servicii medicale de urgență, în afara granițelor țării, se poate adresa unui spital străin fără să plătească?

Victor Dumitrașcu: Recomand tuturor românilor să solicite Cardul European când tranzitează țările UE în aceasta stare de pandemie și nu numai, pentru că toate persoanele asigurate în sistemul de sănătate în România pot să beneficieze, dacă au nevoie, de asistență medicală de urgență în timpul șederii temporare în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene / Spaţiului Economic European / Confederaţia Elveţiană, pe baza Cardului European de Asigurări Sociale de Sănătate.

Care sunt serviciile medicale de care pot să beneficieze aceștia?

Victor Dumitrașcu: Au acces la toate serviciile impuse de urgența medicală care a intervenit și în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii din ţara în care s-au deplasat. Însă, în funcție de sistemul de asigurări din țara respectivă, în care se află și se adresează pentru urgența medicală, pentru anumite servicii, este posibil să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt gratuite. Trebuie însă să precizăm că acest card nu acoperă un tratament medical planificat, caz în care există o altă procedură legală.

Cum se poate obține Cardul European, ce valabilitate are și ce costuri se impun?

Victor Dumitrașcu: Acest  card european este gratuit, fiind  suportat din Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale. El are o valabilitate de 2 ani de la data emiterii și se eliberează la cererea scrisă a asiguratului către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate în evidenţa căreia se află, astfel că, în termen de maxim 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în Sistemul Informatic Unic, cardul va ajunge la asigurat prin poștă. Precizez că pentru situaţii de urgenţă care impun eliberarea cardului în mai puţin de 7 zile lucrătoare, Casa de Asigurări de Sănătate va elibera un certificat provizoriu de înlocuire a cardului.

Care sunt documentele necesare obținerii Cardului European, care este foarte important, mai ales în aceasta perioadă, așa cum ați spus și dumneavoastră, domnule profesor?

Victor Dumitrașcu: Completarea cererii, care se poate descărca de pe site-ul Casei de Asigurari de Sănătate Timiș, și copia după cartea de identitate a solicitantului. În cazul elevilor/studenților trebuie și o copie după carnetul de elev sau student vizat la zi. Pentru persoanele minore este nevoie de o copie după certificatul de naștere. Aceste documente se pot depune on-line pe adresa de e-mail ehic@cjastm.ro, sau pentru cine nu are accest la internet, se pot trimite cu poșta, sau, dacă nici această variantă nu este posibilă, se pot aduce direct la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Timiș.

Înainte de a încheia și de a vă mulțumi pentru amabilitatea de a răspunde întrebărilor noastre, am mai dori să vă întrebăm și în ce măsură Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate se integrează în sistemul de profil al UE ?

Victor Dumitrașcu: În toată aceasta perioadă s-a procedat la armonizarea legislației din România cu cea din UE pentru ca toți cetățenii indiferent de țara UE de unde provin și indiferent de teritoriul țării în care se afla, să beneficieze de serviciile medicale necesare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.